tisdag 17 maj 2011

Pinka in sina revir

Det finns tillfällen då doktoranden lämnar heminstitutionen och gästspelar på annan ort. Då är tillgång till det där med tjänsterum, datorer, kopieringsmaskiner och annat inte alltid helt enkelt eller självklart.

Förrförra veckan påpekade jag att jag behövde nyckel. Hade hört att det var lite restriktioner kring nycklarna, men jag fick en utan problem.

Förra veckan upptäckte jag att jag har tillgång till värsta tekniska utrustningen. Det är bara att gå till mediecentret och plocka ut.

Idag påpekade jag att jag behöver ett postfack. Det ska tydligen fixas asap.

Tro vad jag ska påpeka att jag behöver härnäst? Fast anställning kanske?

EDIT: Med hjälp av nyckeln kan jag ta mig in i tjänsterummet som jag halvt om halvt har ockuperat. Nu väntar jag bara på att någon ska påpeka att jag borde ha mitt namn på dörren också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar