tisdag 3 maj 2011

Det finns tillfällen...

I veckan skulle Fantomens farsa tydligen ha fyllt 100 år. Djungelordspråken är som vi alla vet odödliga och kan omtolkas för att passa de mest skilda situationer.

Det finns exempelvis tillfällen då Doktoranden lämnar elfenbenstornet och undervisar studenter som en riktig lärare. Nästa vecka är ett sådant tillfälle. Yey!

Det finns elva andra djungelordspråk också. Naturligtvis är de applicerbara också på doktorander. Måste bara fundera lite mer på hur.

EDIT: Med "Fantomens farsa" menar jag naturligtvis hans skapare Lee Falk. Men eftersom jag gillar det här med att personifiera sina alster måste även Lee och Fantomen ingå i en familjär relation med varandra. När min nuvarande (skrivar)relation med avhandlingen är över kommer jag troligen att betrakta den som mitt barn snarare än min partner. Möjligen finns det något lätt incestuöst över detta. Även om det naturligtvis inte är något man ska skoja om.

EDIT 2: "Doktorandens röst isar blodet." Se, den behövde inte modiferas något särskilt. Fråga mina kolleger. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar