måndag 9 maj 2011

Åter till väsentligheterna

Så. Då har jag fått ett ursäktande mail från biblioteket. Det var de som inte hade koll. Hjärtat slår lugnare och jag kan återgå till det jag förväntas ägna mina arbetsdagar åt. Läser om Karl Lamprecht och tyskt sekelskifte 1900 (men förihelvete, jag ska ju inte läsa mer!). Funderar över smarta sätt att disponera kapitlet. Hur jag pedagogiskt ska åskådliggöra skillnaden mellan politi och politik. Om det tillhör huvudsakerna eller bisakerna (ständigt denna fråga!). Om det alls är någonting jag behöver bry mitt söta huvud om?

Till detta undervisningsförberedelser. Första föreläsningen imorgon. Vad jag ska säga. Vad jag ska ha på mig. Vilka fashionstatements jag vill göra, och hur jag samtidigt kan befästa min auktoritet som lärare. Ja jäklar vad mycket det är att tänka på.

Bloggar gör jag visst också. Multitasking kallas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar