måndag 9 maj 2011

Börja dagen i chock

Man är nog inte helt i balans med tillvaron när ersättningskrav från biblioteket får allting att rämna. Men faktiskt. Jag hatar hatar hatar att inte ha koll. Ersättningskrav från biblioteket är ett tecken på att man inte har koll.

Fast ännu mer frustrerande är kanske ändå att det inte var jag själv som brast. Kollade igenom utkorgen. Jomenvisst hade jag bett om att få förlänga lånet. Det är alltså DE som inte har koll. Ändå sitter jag här med hjärtklappning. Eftersom jag hatar hatar hatar möjligheten att det eventuellt var så att jag inte hade koll. Fast jag alltså hade koll.

Shit asså. Oavsett vem som hade eller inte hade koll är det inget sundhetstecken att börja dagen i chock, och arbetsveckan med hjärtklappning. Särskilt inte av så futtiga skäl som ett ersättningskrav från biblioteket. Ev. borde jag se över mina prioriteringar. Ev. borde jag söka hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar