torsdag 14 april 2011

Med fräscha ögon, varje dag

Så gott som varje morgon när jag kommer till jobbet, startar igång datorn och ska påbörja dagens skrivande drabbas jag av en form av overklighetskänsla. Typ i stil med det Bill Murray upplever i Måndag hela veckan (eller Groundhog day, som är en bättre titel, men det har nog mest med min passion för fåniga djur att göra). Fast ändå inte. Det är som om varje dag är en nystart i betydelsen börjar från början. Börjar från början och inte har en aning om vad jag pysslar med, om än med en lätt touch av dèjá vu. Jag liksom vet att det jag ska göra idag borde anknyta till det jag gjorde igår och i förrgår. Jag vet bara inte hur.

EDIT: Men det kunde vara värre. Jag kunde vara Bill Murray i Lost in Translation. Vilket jag i och för sig kanske också är ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar