fredag 1 april 2011

En liten historia om pinsamma misstag

Igårkväll var vi ut. Det dracks alldeles för många öl och jag kom hem alldeles för sent.

Klockan nio var jag på jobbet. Pigg, nykter och fit for fight.

Trodde jag.

Den senaste timmen har jag härjat runt i biblioteket tre gånger. Bestämt hävdat att jag VISST lämnat tillbaka den bok som jag nu blivit spärrad på. Involverat snälla bibliotekarien i letandet. Gått igenom hyllor tillsammans. Till slut kom vi överens om att jag skulle gå tillbaka till arbetsrummet och kolla igenom mina hyllor en gång till. För säkerhets skull liksom. Trots att jag ju VET att jag lämnade tillbaka boken i onsdags.

Ja. Behöver knappast komma med nån punch line eftersom alla redan listat ut hur den här historien slutade. Fit for fight my ass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar