torsdag 8 september 2011

Skriva för sina läsare

Btw. En del som ramlar in här verkar ha gjort det som ett resultat av sökordskombinationen "ångest inför disputation". Jag funderar lite över vad man med en sån sökning hoppas på att hitta. Lugnande ord, konkreta tips på hur man ska hantera sin ångest eller någon som lider av det ännu mer?

På den här bloggen är ångesten omedelbar och ofiltrerad. Jag hoppas att jag med mitt eget dåliga exempel kan lugna någon annan ångestdriven själ. Hur man ska hantera den vet jag dock inte riktigt. Skapa en blogg kanske?

1 kommentar:

  1. Antar det har med att göra att man vill känna sig normal, vad nu det kan vara. Går man omkring och bara väntar på att bli avslöjad är det lugnande att andra också tycks hålla masken utåt. Sen hoppas jag kanske för egen del lite på att läsa om den där epifani-känslan som verkar ställa in sig för vissa. Att läsa om den kanske kan bidra till att hålla ut för att kliva över tröskeln då där på dag D. Jag inbillar mig att belöningen skulle vara så riklig. Antagligen står den inte i paritet till ångesten och mycket kortvarig, men ändå.

    SvaraRadera