söndag 18 september 2011

Heldagsgöra

Eftersom det har gått sådär med flödesskrivandet den här veckan tänkte jag ägna denna söndag åt att lura mig själv till att okynnesjobba. Tänkte att skrivandet skulle flöda lite bättre när det inte är arbetsdag och man inte förväntas åstadkomma något på riktigt.

Nu är klockan halv åtta och jag har försökt komma igång med skrivandet hela dagen. Jag har även ägnat mig åt att:

1) uppdatera mig i mitt bloggläsande (dvs. på bloggar som jag vanligen INTE läser under arbetsveckorna)
2) skura badrummet (= sånt man gör när man jobbar hemifrån och inte har ett bibliotek eller en kopiator att prokrastinera lite i/vid)
3) fika med Dr. Huvtröja (vilket inte är ett helt ovanligt inslag under arbetsdagarna. Idag har vi dessutom främst pratat forskning. Alltså typ jobb, fast ändå inte)
4) träna (i gymmet som råkar vara lokaliserat till jobbet)

Summa summarum har jag ägnat hela dagen åt (typ) ledighetsaktiviteter fastän jag hela tiden intalat mig att jag skulle skriva. Allså har jag varken varit ledig eller jobbat. Så även om aktiviteterna i sig var trevliga (nåja, badrumsskurandet var väl sådär men man känner sig jääääääääkligt duktig & nöjd efteråt) känner jag mig lite snuvad på konfekten. En ingenting-dag liksom.

Nästa söndag ska jag satsa på att vara helt ledig och hoppas att det går bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar