torsdag 8 september 2011

Public domain

När man inte vet något och vill ha snabba svar vänder man sig enklast till google. Det är ingenting man gärna erkänner men i praktiken är det precis så det fungerar.

Igår efter föreläsningen var det lite smågrejer jag ville kolla upp. Reka lite vad den stora vida webben säger om några teorier som jag försökte inbilla studenterna att jag har någon form av koll på.

Tro min förtjusning när jag hittade en power point-presentation som mer eller mindre exakt berättade för mig vad jag ville veta. Mer eller mindre såtillvida att en del ord och formuleringar nog faktiskt var mina. Åtminstone framstod de som direkt tagna från en handout som jag lade ut på hemsidan första året jag hade kursen.

Jag ska inte längre tvivla på mina egna kunskaper. Uppenbarligen finns det nånstans i vårt avlånga akademiska land en lärare som är ännu mer osäker, och som stödjer sig på taffliga handouts som jag själv har förlagt långt ner i glömskans arkiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar