torsdag 30 juni 2011

Back together again

Idag var sista dagen på distans. Imorgon går jag och min avhandling formellt tillbaka till ett heltidsförhållande igen. Under de senaste månaderna har distansen successivt minskat; från att ha varit fullständig separerade har vi närmat oss varandra steg för steg. Det har känts bra. Gnistan som förlorades har successivt kommit tillbaka. Och imorgon är det alltså dags. Eldprovet startar. Jag och min avhandling. Tillsammans igen på hundra procent.

Tanken med dagen var därför att jag effektivt skulle utnyttja såväl mina "bundna timmar" som mina "fria timmar". Det vill säga timmarna jag ska tillbringa med avhandlingen, och timmarna jag ska tillbringa utan den.

Det gick sådär, måste jag erkänna. Istället för att effektivt umgås med avhandlingen har jag mindre effektivt gnisslat tänder över Svenskt Näringsliv.

Onekligen en korkad prioritering. Särskilt som - nu när jag läst rapporten - Svenskt Näringsliv bäst låter sig inplaceras nånstans mellan kategorierna oreflekterad dogmatism och rent trams.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar