torsdag 3 mars 2011

Brudigt och snubbigt?

Häromdagen frågade jag Den Smarte Doktoranden om det märks huruvida den som skriver på den här bloggen (ja jag alltså, Doktoranden) är Snubbe eller Snubba. Den Smarte Doktoranden gav sken av att tänka typ två sekunder och sa sen nånting om att det inte framkommer av nån information i inläggen, men att det liksom är underförstått. Eftersom ingen man skulle utveckla en sådan relation till sin avhandling (och än mindre relationsblogga om den).

Åh! Hur många genusanalyser kan vi inte göra av detta!?! Men det får bli en annan dag.

EDIT: Den Smarte Doktoranden sa inte alls det jag påstod att hen sa. Den som vill fördjupa sig i ämnet hänvisas till kommentarerna. Genusanalys blir det lik förbannat. Nån annan dag.

6 kommentarer:

  1. Det där med att "ingen man skulle utveckla en sådan relation till sin avhandling" har jag aldrig sagt, eftersom det inte är sant.

    SvaraRadera
  2. Hmm, nä, det är möjligt att jag la orden i mun på dig där. Det är väl framför allt bloggandet som inte passar för en karl?

    SvaraRadera
  3. Nej det stämmer inte heller.

    SvaraRadera
  4. Men shit asså, jäkla Besserwisser! Vad var det du sa då?

    SvaraRadera
  5. Jag sa att de flesta nog skulle anta att det är en kvinna som skriver eftersom det anses vara mest kvinnor som skriver relationsbloggar.

    SvaraRadera
  6. Riiiiight. Då får vi genusanalysera det istället då.

    SvaraRadera