fredag 9 december 2011

Stå upp för sitt studieobjekt?

Jag undrar en sak. Om man skriver om erkänt Stora och Viktiga saker som Fred eller Demokrati eller Mänskliga Rättigheter eller Jämlikhet eller Kultur, måste man då markera att man tycker att det är Stort och Viktigt? (därmed inte sagt att jag skriver om något sådant, men om) Och i så fall, gäller samma sak om man skriver om typ jordbruk eller redovisningssystem eller (för att ta mitt favoritexempel) kossor? Måste man också lägga in en utläggning om varför kossor GENERELLT är viktigt, och inte bara i egenskap av ens studieobjekt?

2 kommentarer:

  1. Jag antar att det beror på om man utgår från att det finns någon universiell sanning med till följande kriterier som bidrar till att avgöra sånt.

    SvaraRadera
  2. Jaaaaa... jag tänker att den universella sanningen kanke har konstruerats för att vara mer tillämpbar på vissa saker än på andra? (paradox intended)

    SvaraRadera