fredag 16 december 2011

Inlämningsrelaterad frånvaro

Ni vet när man levererat och luften liksom går ur en? När man äntligen får sova men kroppen fortfarande är på högvarv så sömnen mest är på ytan? När man loopar Churchillcitat* varat med "äh, jag orkar inte bry mig"?

Ungefär så har veckan varit.

Släng in en hel del rödvin på detta.

Exakt så har veckan varit.

Så har jag även varit på arkiv. Dagen efter institutionsfesten, kan tilläggas. Skulle göra några stickkontroller på strategiskt utvalda platser i ett jättestort och potentiellt mkt relevant material.

Att behöva göra denna typ av strategiska val dagen efter de stora mängder rödvin som dracks på institutionsfesten var väl inte en helt lyckad planering, måste erkännas.

Men jag lyckades i alla fall upptäcka en felkatalogisering, dra ner några flatgarv från arkivarierna samt typ bli erbjuden jobb.

Så har vi haft seminarium om min text också. Men det tar vi en annan gång.

* Det är inte slutet, början på slutet och yadayada.

---

Update. Bibliotekarierna på campus ville också att jag skulle komma och jobba hos dem. Jag tänker att de får slåss om mig. Arkivarier vs. Bibliotekarier, ni hör ju vilken jäkla fight det kommer att bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar