fredag 25 februari 2011

Dagens prestationer & projekt övervakning

Ja, mindre smart var kanske att låta min handledare (i fortsättningen omtalad som Handledaren, åtminstone tills jag hittar en mer träffande - och förmodligen snorkigare - beskrivning) vara en av de fyra som fick kännedom om bloggprojektet. Hen såg genast projektets övervakande potential och föreslog att jag mot slutet av varje arbetsdag skulle rapportera om mina prestationer, samt lägga upp dagens textproduktion.

Så, idag har jag:

1) skrivit fem inlägg på bloggen (fast nej förresten, det räknas kanske inte som avhandlingsrelaterade prestationer?)

2) skummat lite i inte mindre än tre - TRE - böcker. Varav en på tyska. Pluspoäng till mig.

3) flyttat meningar. Ev. gjort texten något bättre. Såvida jag inte flyttar tillbaka dem. Vi får se.

4) dagens textproduktion. Hmm. Just nu laborerar jag med olika sätt att formulera "min handledare är en skitpotta". Det är ett mödosamt arbete, det här med formuleringar. Man vill ju uttrycka sig både snyggt och korrekt.

EDIT: En av de lästa böckerna är på danska! Men jag är så språkbegåvad att jag inte fattade det först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar