söndag 28 augusti 2011

Ambitionerna är det i alla fall inget fel på

Ja. Tanken var att jag skulle sätta ihop en power point som skulle slå om inte världen så åtminstone mina studenter med häpnad.

Nu sitter jag här och klipper in det som brukade vara mina OH-slides i pp-program. Ändrar lite i formgivningen. Texterna är dock i det närmaste identiska.

Jag tänkte se över föreläsningen också. Shapa up den, plocka bort onödigheter, förtydliga där det behövs. Samt korta, korta, korta. Studenterna har ju tidigare klagat på att det är för mycket info som kläms in i ett ynka tvåtimmarspass.

Men eftersom det är jag som är läraren är det jag som bestämmer. Alltså bestämmer jag att all info är livsnödvändig och måste finnas där.

Nämnde jag att det är söndag? Det kanske har med saken att göra. På söndagarna sätts ambitionerna helt ur spel. Bara att jobba ger stjärna i kanten. Jag är så jäkla grym.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar