tisdag 1 november 2011

Vi ser vad du skriver (ut)

Vi har fått ett nytt kopiator- och printersystem på campus. Nu kan man skriva ut sina texter på vilken skrivare som helst, genom att enkelt dra sitt kort.

Fördelarna tycks oändliga. Om jag exempelvis vill printa mina texter på en annan institution kan jag numera göra det. Så om jag har en flirt med nån på musikvetenskapen kan jag numera hänga i deras korridorer utan att det verkar det minsta misstänkt. Man ba' "hey, jag skriver bara ut mina dokument!"

Det finns dock en nackdel. Alla utskrifter som väntar i systemet, dvs. som ingen har dragit sitt kort för att printa, ligger nu åtkompliga för alla att se. Ja asså man ser inte mer än dokumentets titel och författare, men i vissa fall kan det vara tillräckligt.

Jag ser motståndsrörelsen framför mig. Framför allt hur titlarna på Dr. Huvtröjas dokument från och med nu kommer ha extremt snuskiga över- och undertoner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar