måndag 29 oktober 2012

Varningar och klassifikationer

dagens mest underhållande varningstexter, utan inbördes rangordning:

1) Den som inleder The Free Dictionarys beskrivning av time-budget studier: 

Warning! The following article is from The Great Soviet Encyclopedia (1979). It might be outdated or ideologically biased.

Time-budget alltså. Jag som trodde det skulle vara rätt trist läsning

2) Den som anslås på baksidan av fodralet till the Borgias: "Contains strong sex, sexual violence and violence".

Apropå det sistnämnda, dvs. klassificeringar och kategoriseringar, så har jag ägnat lunchen åt att fått mina matvanor dissekerade/hånade av D.S.D.S.H. med bihang. Den rätt okontroversiella utsagan att jag inte äter frukt i mat skulle ingående sönderplockas på ett sätt som skulle göra Aquino och grabbarna gröna av avund. Fast jag tycker nog att de överanalyserar och komplicerar nåt som i grunden är rätt enkelt. Från mat, sex och våld går associationerna osökt över till Madickens lillasyster: Äppelkräm, kräm och annan kräm.

Ni som fattar fattar. Ni andra är hjälplöst förlorade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar